Tu­le mu­kaan

Vasemmistoliittolainen on rohkea!

Meitä yhdistää se, että ihminen on kaiken keskiössä. Puolustamme tasa-arvoa, oikeudenmukaisuutta ja että kaikilla on mahdollisuus kehittää itseään siihen suuntaa, johon hän vetoa tuntee – eikä nämä jää meillä vain kauniiksi puheiksi. Teemme jatkuvasti työtä näiden tavoitteiden eteen ja taistelemme alati vastaan voimia, jotka näitä uhkaavat.

Vasemmistoliittolaiset eivät koskaan ole yksin. Ympäriltämme löytyy aina tukea, johon nojata kun meitä ja meidän periaatteitamme yritetään nujertaa. Emme teeskentele ja tarjoa helppoa virtaa, jonka mukana vaivattomasti ajelehtia parempaan huomiseen tai lappuja, joilla sulkea silmistä ikävät asiat. Sen sijaan tarjoamme tietoa, taitoja sekä välineitä ja yhteisön, joiden kautta voi nähdä ja kohdata maailman sellaisena kuin se on.

Meitä yhdistää luja tahto elää paremmassa maailmassa ja on aikoja, kun vaatii se rohkeutta seistä ihmisenä omilla jaloillaan. Silloinkin toverit on aina lähellä.

Vasemmistoliitto ei kerro, mitä mieltä asioista pitää olla

Puolueilla tietysti on ohjelmansa ja linjauksensa. Vasemmistoliitto ei ole poikkeus ja on toki asioita, mitä emme hyväksy, kuten rasismi, ihmisviha ja suoranainen valehtelu. Emme kuitenkaan edellytä, että asioista pitäisi olla samaa mieltä, millaisia kannanottoja voi antaa tai miten äänestää.

Meillä ihminen on kaiken keskiössä, eikä jäsenien suhteen tehdä poikkeusta: Voimme hyvinkin olla eri mieltä asioista ja kuitenkin kunnioitaa toisia ja heidän eriäviä kantojaan. Me katsomme, että ehdokkaamme ja luottamustoimiin valitut ovat ensisijaisesti vastuussa vain äänestäjilleen. Puolue puuttuu kenenkään toimintaan ainoastaan painavissa tapauksissa, jossa toiminta aiheuttaa haittaa puolueelle. Muutoin kukin saa ajatella ja puhua vapaasti miten tahansa.

Laajat verkostot

Meidän verkostoistamme löytyy todella paljon eri alojen asiantuntijoita, osaajia ja ammattilaisia sekä yhteyksiä eri toimijoihin. Jos haluat edistää omaa liiketoimintaasi tai uraasi, niin Vasemmistoliitto EI ole oikea puolue sinulle. Meillä ei ole ovia, joita avata uran tai kaupankäynnin suhteen tietyin doktriinin hyväksymällä, kuten ehkä jossain toisissa yhdistyksissä ja seuroissa. Sen sijaan tietoa, jonka pohjalta voit perehtyä milloin mihinkin asiaan ja muodostaa sen pohjalta omat näkemyksesi, voimme sinulle tarjota.

Mikäli kiinnostuit

niin ota yhteyttä ja tule tutustumaan toimintaan. Kokoukset ovat useimmiten avoimia, emmekä odota jäseneksi liittymistä. Useat henkilöt ovat aktiivisesti auttamassa ja mukana toiminnassa ihan ilman puoluekirjaa.